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Wrist scaphoid fracture

  Wrist bones are divided into two rows, the scaphoid bone is close to the radius side, its shape is like a boat, hence its name, but it is irregular, the back is long and narrow, rough and uneven, forming a joint with the radius. When falling and injured, the palm of the hand touches the ground, the scaphoid bone is the first to be affected, compressed between the radius and the capitate bone, resulting in a fracture. Due to the large shearing force at the location of the scaphoid bone, poor blood supply, it is difficult to heal, and scaphoid bone fractures are more common in young and middle-aged people.

 

Table of contents

1.What are the causes of wrist scaphoid fracture
2.What complications are easy to cause wrist scaphoid fracture
3.What are the typical symptoms of wrist scaphoid fracture
4.How to prevent wrist scaphoid fracture
5.What laboratory tests are required for wrist scaphoid fracture
6.Dietary taboos for patients with wrist scaphoid fracture
7.The conventional method of Western medicine for the treatment of wrist scaphoid fracture

1. What are the causes of wrist scaphoid fracture

  This disease is often caused by indirect violence, falling with the palm of the hand touching the ground, the scaphoid bone being the first to be affected, compressed between the radius and the capitate bone, the wrist is strongly hyperextended, slightly pronated, the radius cuts the scaphoid bone on the dorsal side, resulting in a fracture.

 

2. What complications are easy to cause wrist scaphoid fracture

  What diseases can wrist scaphoid fracture be accompanied by: due to the large shearing force at the location of the scaphoid bone, poor blood supply, it is easy to cause delayed healing of the fracture and late nonunion can lead to destructive arthritis and wrist instability. This disease is also often accompanied by median nerve compression, so if treatment is not timely, it may lead to necrosis of the affected hand.

3. What are the typical symptoms of wrist scaphoid fracture

  1Swelling, pain on the wrist back, dysfunction of wrist joint movement, and marked tenderness in the sinus of De Mauriac.

  2During the examination, let the patient clench their fist, pronate their hand, flex their thumb and index finger, and when tapping the metacarpal head, the scaphoid bone will have significant pain.

4. How to prevent wrist scaphoid fracture

  How to prevent wrist scaphoid fracture:

  1Pay attention to the safety of production and life, and avoiding trauma is the key to the prevention and treatment of this disease.

  2The postoperative instructions are crucial for the prognosis, and the time and method of functional exercise, as well as the activities to be avoided and prohibited, should be detailed to the patient. Different patients have different personalities and psychological factors. Unconsidered recklessness and excessive squeamishness are both contrary to medical principles, and the prognosis is difficult to predict. Only with proper exercise under the guidance of a doctor can a good effect be achieved.

 

5. Wrist scaphoid fracture: what laboratory tests are required

  1、Diese Krankheit wird hauptsächlich durch Röntgenuntersuchungen diagnostiziert:

  2、Röntgenaufnahmen müssen in three Richtungen (Handgelenk, seitlich und Handgelenksknochen) gemacht werden, können in der Regel die Frakturlinie zeigen, manchmal ohne Verschiebung der Fraktur, negative Röntgenbilder in der frühen Phase, bei verdächtigen Fällen sollte nach zwei Wochen eine erneute Röntgenuntersuchung durchgeführt werden, da die Knochenstruktur am Frakturort resorbiert wird, die Frakturlinie verbreitert und sichtbar wird, bei alten Frakturen sind die Frakturlinien sichtbar verbreitert, die Enden der Fraktur können verhärtet oder kystisch werden, dies ist ein Zeichen für Knochennekrose, wenn die Dichte des proximalen Knochensblockes erhöht oder verformt wird, dann ist es ischämische Nekrose.

6. Dietetische Empfehlungen und Tabus für Patienten mit Frakturen des Handgelenksknochens

  Dietetische Tabus:

  1Essen tabu:、避免多吃肉骨头:

  2Wenn nach einem Bruch eine große Menge an Fleischknochen eingenommen wird, kann dies die Erhöhung des Anteils an anorganischen Substanzen im Knochen fördern, was zu einer Unverhältnismäßigkeit des Verhältnisses von organischem Material im Knochen führt und eine Hemmung der frühen Knochenheilung verursachen kann.、避免偏食:

7. Frakturpatienten haben oft lokale Ödeme, Hyperämie, Blutungen, Schäden an Muskelgewebe und andere Zustände, die der Körper selbst widerstehen und reparieren kann, und die Reparatur des Gewebes und die Abschwellung hängen hauptsächlich von verschiedenen Nährstoffen ab.

  Konventionelle Behandlungsmethoden der westlichen Medizin bei Frakturen des Handgelenksknochens

  1Vorsichtsmaßnahmen vor der Behandlung einer Fraktur des Handgelenksknochens:

  、新鲜骨折4~6Mit dem Unterarmgipsrohr in der funktionalen Position fixiert, das Gipsbereich sollte von der Elle bis zum distalen Handflächengrund sein, der Daumen einschließlich des proximalen Fingerknochens. Während der Fixierung sollte auf die Fingerfunktionstraining bestanden werden, um die Versteifung der Gelenke zu vermeiden. Frakturen am Knotenbereich, fixiert3~4Woche, Bruchfixierung am Rücken oder am Oberarm2~3Monate, manchmal sogar halb oder ein Jahr. Jede2Wochen nach dem Entfernen des Gipses und der Überprüfung der Röntgenbilder, um den Bruch zu bestätigen und fortlaufend zu fixieren. Monatlich wiederholte Röntgenuntersuchungen, bis zur Knochenheilung.

  2、旧性骨折

  Bei symptomfreien oder leicht symptomatischen Fällen kann keine Behandlung erforderlich sein, es reicht aus, die Bewegung des Handgelenks zu reduzieren und die Follow-up-Überwachung fortzusetzen. Bei明显的症状,如果未发现缺血性坏死或骨不连接,也可以尝试石膏固定,通常需要6~12Monate, um den Knochenheilungsprozess zu erreichen. Bei bereits eingetretenem Knochenbruch oder ischämischer nekrotischer Knochen kann je nach具体情况 eine Knochentransplantation durch Verschiebung des Fascia- und Osteoplasts, Bohrungstransplantation, Resektion des proximalen Knochens oder Entfernung des Radius-Proximalostes durchgeführt werden. Bei schweren traumatischen Arthritis der Handgelenke kann eine Fusion der Handgelenke durchgeführt werden.

 

Empfohlenes: Quadratloch-Syndrom , Smith-Fraktur , Karpal Tunnel Syndrome , Angeborene Radius-ulnare Syndesmosis , Die angeborene distale Radius-Ulna-Gelenksubluxation , Rotatorenmanschettentendovaginitis

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