The muscle interval between the coracoid process, the subscapularis muscle, and the supraspinatus muscle is called the rotator interval. Post had1978years of description of this anatomical site. The interval contains loose connective tissue, connecting the supraspinatus muscle and the subscapularis muscle, and the coracohumeral ligament in front of the interval strengthens it. DePalma (1973) found that in the normal population there are9% of the glenohumeral intervals are in an open shape. Rowe (1981) reported37Among patients with recurrent shoulder joint subluxation20 cases of the glenohumeral interval showing an open shape, indicating a significant correlation between the two. The splitting of the glenohumeral interval is more common in young and middle-aged adults, with the onset age being20~40 Jahre alt sind häufiger. Die Rissbildung im Rotator-Intervall (Riss der Rotator-Cuff) ist eine longitudinal verlaufende Rissbildung des Rotator-Cuff-Gewebes in Richtung der Sehnenfaser, im Vergleich zu den allgemeinen Rotator-Cuff-Verletzungen haben sie unterschiedliche Merkmale in der Pathogenese, Pathologie und Prognose. Das Rotator-Intervall ist eine Schwachstelle der Rotator-Cuff-Struktur, wenn eine Rissbildung auftritt, die Kraft der Supraspinatusmuskulatur und der Subscapularissehne wird während der Erhebung des Oberarms geschwächt, die Stabilität der Humerusköpfe in der Schultergelenksgrube nimmt ab, was zu einer Lockerung und Luxation des Glenohumeralgelenks führt. Die Instabilität des Glenohumeralgelenks kann auch Entzündungen und Adhäsionen der Subscapularis-Bursa verursachen, die weiter zu einer sekundären Kontraktur führen können.